Medea X Storecon
En intelligent hylla för er förbrukningsvara
Automatisera dina inköp av förbrukningsartiklar. Få full kontroll över er verksamhets förbrukning, minska svinn och CO2 avtryck.
Medea erbjuder tillsammans med Storecon en tjänst för att kraftigt effektivisera er verksamhets hantering av förbrukninsgvaror.
Miljö- & kostnadsbesparingar
- Minskat svinn
- Minskat antal resor till butik / leveranser
- Beteendeförändringar som innebär att material räcker längre
- Kontroll & digitalisering
- Projektmärkt material för fullständig utfakturering
- Heltäckande rapporter
- Se lagersaldon i realtid på alla företagets platser
- Se vem som plockat vad och när
- Ev. integration mot affärssystem
- Säkrad tillgång
- Kvalitetssäkrad leverantör och sortiment inga adhoc köp
Tidsbesparingar
- Automatiska beställningar
- Ingen inventering
- Ordning & reda
- Färdigförhandlade priser på förbrukninsgvara - inga dyra adhoc köp/säkrad leverantör - säkrade leveranser
Flexibilitet och kontinuitet
Ingen bindningstid, men för att kunna se effekten av tjänsten och garanti om säkerhetslager rekommenderar vi 1 års avtal.
I tjänsten ingår
- Fysiska hyllsystem med inbyggda lastceller
- Dator och personliga inloggningsbrickor
- Konfigurering och upplägg av alla artiklar
- Inlogg på medea.se för förbruknings- och beställnings rapporter, plockhistorik per användare, lagersaldon i realtid och kommande leveranser.
- Lägg till nya användare av systemet eller extrahera data för inventering.
- Säkrad tillgång på aviserade förbrukninsgvaror
- Fria leveranser från lager i HBG med CO2 kompenserad frakt
- 1-4 dagars leverans
- Prisgaranti på överrenskommen förbrukningsvara - priser baserade på era förbrukningsvolymer över 1 år.